های فرکوئنسی مو در کلینیک زیبایی بهپویان توسط متخصصان ماهر به منظور درمان ریزش مو و مراقبت از مو به کار می‌رود.

درمان مو هایفرکوئنسی به طور مکرر در اکثر وبلاگ‌های زیبایی در زمان‌های اخیر ذکر شده است. این درمان نوید مقابله با ریزش مو و شوره سر را می‌دهد و با تحریک فولیکول‌های مو با کمک اشعه ماوراء بنفش و فرکانس بالا عمل می‌کند.

درمان هایفرکوئنسی یک مو درمانی فشرده برای درمان ریزش مو، نازک شدن مو، شوره سر و آلوپسی است. از پرتوهای فرابنفش و فرکانس بالا برای تحریک فولیکول‌های مو استفاده می‌کند. این درمان خون رسانی به فولیکول‌های مو را افزایش می‌دهد، مواد مغذی را به ریشه‌ها می‌کشد و رشد مو را تشویق می‌کند.

دستگاه درمان مو هایفرکوئنسی یک ابزار میله مانند شفاف با دو دستگیره یا شانه قابل جابجایی متفاوت است که در هنگام تماس با پوست سر، تحریک الکتریکی با فرکانس 250000 هرتز ایجاد می کند.

یک لامپ شیشه‌ای در طول درمان به میله فرکانس بالا ثابت می‌شود تا پوست سر در معرض اشعه‌های فرکانس بالا قرار گیرد. از این روش درمانی می‌توان برای درمان جای جوش و جای جوش روی صورت و بدن نیز استفاده کرد.

درمان هایفرکوئنسی نسبتاً جدید است و فاقد پشتوانه علمی در مورد مزایای آن است. تمام ادعاهای این دستگاه برای بهبود رشد مو کاملاً حکایتی است.

چگونه درمان  هایفرکوئنسی باعث رشد مو می‌شود؟

در این درمان از برق برای تقویت رشد مو استفاده می‌شود. مطالعات حیوانی نشان می‌دهد که تحریک الکتریکی باعث رشد مو می‌شود. با این حال، برای درک اثربخشی درمان‌های پوست سر با فرکانس بالا، تحقیقات و آزمایش‌های انسانی بیشتری مورد نیاز است.

درمان  هایفرکوئنسی به سه روش مختلف باعث رشد مو می‌شود:

  • فولیکول‌های مو را تحریک می‌کند و باعث رشد سریع مو می‌شود.
  • گردش خون را در پوست سر بهبود می‌بخشد و اجازه می‌دهد تا مواد مغذی را تحویل بگیرید. این پوست سر را تغذیه می‌کند و باعث رشد مو می‌شود.
  • سرعت گردش سلولی را بهبود می‌بخشد، شوره سر را به حداقل می‌رساند، پوست سر را سالم نگه می‌دارد و سلامت کلی مو را حفظ می‌کند.

درمان مو  هایفرکوئنسی با راهنمایی یک متخصص تریکولوژیست انجام می‌شود. در اینجا چیزی است که می‌توانید در طول درمان انتظار داشته باشید.

مزایای درمان مو هایفرکوئنسی چیست؟

طبق شواهد حکایتی، درمان‌های مو  هایفرکوئنسی می‌تواند سلامت پوست سر و مو را به روش‌های زیر بهبود بخشد:

  • از مو در برابر شوره سر و خارش پوست سر محافظت می‌کند
  • ریزجریان‌های  هایفرکوئنسی تولید شده توسط دستگاه باعث تحریک پوست سر و فعال شدن غدد چربی می‌شود. این غدد سبوم تولید می‌کنند، ماده‌ای طبیعی که پوست سر را مرطوب کرده و باکتری‌ها را از بین می‌برد. هر دو عمل می‌تواند شوره سر و خارش پوست سر را که منجر به ریزش مو می‌شود از بین ببرد. شواهد حکایتی حاکی از آن است که گرمای تولید شده توسط دستگاه، باکتری‌ها و سایر عوامل بیماری‌زا را از پوست سر حذف می‌کند.
  • نازک شدن مو را کند می‌کند
  • درمان پوست سر هایفرکوئنسی از تجمع سلول‌های مرده پوست جلوگیری می‌کند و چربی را در سرتاسر پوست سر به گردش در می‌آورد. این کار فولیکول‌های مو را جوان می‌کند و آن‌ها را در برابر ریزش و نازک شدن مو قوی‌تر و مقاوم‌تر می‌کند. در طول درمان، ماساژ پوست سر باعث بهبود جریان خون در پوست سر و افزایش ضخامت مو می‌شود.
  • آرامش را ترویج می‌کند

روند درمان نیاز به ماساژ مکرر سر و بخار مو دارد. این کار پوست سر را تسکین می‌دهد و باعث آرامش می‌شود. درمان مو  هایفرکوئنسی نسبتاً بی‌خطر است. با این حال، ممکن است عوارض جانبی کمی ایجاد کند.